Olympijské hry? Nejatraktivnější sportovní událost planety

#OLYMPIJSKY
#OLYMPIJSKY
3 Minuty čtení
3 Minuty čtení

Celosvětová oslava sportu. Za 126 let novodobé historie Olympijských her prošel tento sportovní svátek neuvěřitelnou proměnou. Jedno ale zjevně zůstává stejné - stále inspiruje, spojuje a baví lidi po celém světě.

Každé dva roky přivedou olympijské hry k televizním obrazovkám miliardy lidí po celém světě, kteří napříč kontinenty podporují své výpravy při sportovních kláních pod pěti kruhy.

Mezinárodní olympijský výbor (MOV) nedávno potvrdil, že zimní olympijské hry v Pekingu 2022 sledovaly celosvětově více než 2 miliardy diváků, o rok dříve letní olympijské hry v Tokiu dokonce 3 miliardy. Ani Češi nezůstali ve sledování olympijských příběhů pozadu. Denně přenosy ČT Sport sledovaly v průměru dva miliony Čechů, Tým reportérů Radiožurnálu Sport kompletně pokryl sportovní zpravodajství na olympijských hrách v Pekingu. V denním si stanici naladilo 42 tisíc posluchačů, v týdenním pak 240 tisíc.

Nezávislý spotřebitelský průzkum potvrdil, že olympijské hry jsou stále nejatraktivnější sportovní a zábavní událostí na světě a olympijské kruhy zůstávají jedním z celosvětově nejznámějších symbolů.

Studie zároveň ukazuje, že napříč všemi věkovými skupinami považuje olympijské hry za nejatraktivnější mladší generace, stejný trend platí pro letní i zimní olympiády. Podle průzkumu lidé na olympijských hrách vnímají především jejich globálnost, rovnost a fair play.

Díky postupujícímu rozšiřování olympijského zpravodajství i na online platformy se fanouškům dostává čím dál více obsahu a možností, jak se zapojit. Kromě televizního vysílání mohli sledovat olympijské dění prostřednictvím aplikací, webových stránek, online streamování a sociálních sítí.

Paříž 2024: Na co se těšit?
(00:53)

Oficiální olympijské profily na sociální sítích zaznamenaly během her 3,2 miliardy zobrazení – tedy zhlédnutí videí, sdílení příspěvků, komentářů nebo označení „líbí se mi“. Díky tomu se Peking 2022 stal digitálně nejangažovanější zimní olympiádou v historii.

Dění olympiády v Tokiu sledovaly online dvě třetiny české populace. O úspěších české výpravy se fanoušci dozvídali z oficiálních sociálních sítí Českého olympijského týmu, YouTube kanálu a také nově vytvořené internetové televize CZECHTEAM.TV.

Tato platforma předčila očekávání i navzdory mnoha komplikacím, které poslední dvě olympiády zásadně poznamenaly.

Právě projekt CZECHTEAM.TV, který vznikl za podpory MALL.TV a Czech News Center, dokazuje, jak atraktivní a žádanou událostí olympijské hry jsou. Během své pilotní vlny při hrách v Tokiu web navštívilo 1,9 milionu unikátních uživatelů starších 18 let, což představuje téměř čtvrtinu české online populace.

Při následujících hrách v Pekingu počet návštěvníků vzrostl dokonce na 2,5 milionu. V kombinaci s dalšími důležitými kanály, kterými byly Facebook, Instagram, YouTube, TwitterTikTok, tak projekt opět dosáhl skvělých výsledků. Navzdory menší medailové úspěšnosti české výpravy se i sledovanost olympijských her v Pekingu vyšplhala na 26,7 milionu zhlédnutí.

„Tato platforma předčila očekávání i navzdory mnoha komplikacím, které poslední dvě olympiády zásadně poznamenaly. Kvůli covidovým opatřením jsme nemohli plně využít potenciál her – tedy ukázat pořádající zemi, olympijskou vesnici a zázemí Českého domu,“ řekl Tomáš Houska, manažer digitálních médií ČOV.

Čeští fanoušci ale nezůstávají jen u obrazovek. Zápal pro sport a chuť zažít skutečnou olympijskou atmosféru dokazují desetitisíce fanoušků, kteří pravidelně navštěvují olympijské festivaly. Unikátní formát „interakce“, který vznikl díky Českému olympijskému výboru umožňuje příznivcům všech věkových kategorií poznat sportovní hrdiny a na vlastní kůži si řadu sportů vyzkoušet.

S výhledem na letní olympijské hry v Paříži 2024 nelze mít malá očekávání. Organizátoři her slibují velkolepou show, jakou jsme v olympijské historii ještě neviděli. Až se opět rozhoří olympijský oheň, můžete být u toho. Ať už na ochozech přímo v Paříži, nebo díky Českému olympijskému týmu, který stejně jako z předcházejících her nabídne fanouškům každý nezapomenutelný sportovní moment.

líbil se ti článek?