Česká televize se stala generálním mediálním partnerem Českého olympijského týmu

Tiskové zprávy
Tiskové zprávy
2 Minuty čtení
2 Minuty čtení

Česká televize dnes podepsala smlouvu s Českým olympijským výborem. V období, kdy se budou konat zimní olympijské hry 2014 v ruském Soči a letní olympiáda 2016 v brazilském Rio de Janeiru, tak bude veřejnoprávní televize generálním mediálním partnerem Českého olympijského týmu. Spolupráce zahrnuje také partnerství s Českou olympijskou nadací.

„Smlouva stvrzuje výjimečné postavení České televize v oblasti sportu. Jejím podpisem navazujeme na naši historickou spolupráci s Českým olympijským výborem a posouváme ji dál v tom smyslu, že se nyní jako veřejnoprávní televize stáváme generálním mediálním partnerem olympijského týmu,“ uvedl generální ředitel České televize Petr Dvořák.

„Česká televize dlouhodobě sleduje českou stopu ve sportu a divákům poskytuje spolehlivé zpravodajství na profesionální úrovni. Bez kanálu ČT sport by navíc do českého sportu putovalo výrazně méně peněz. Možnost prezentace na obrazovce láká partnery a přivádí do sportu finanční prostředky. Snížení investic by se dotklo zejména menších sportů. ČT sport je jediný kanál, díky kterému se dostávají do povědomí diváků,“ říká předseda Českého olympijského výboru Jiří Kejval.

„Jednou z hlavních rolí Českého olympijského výboru je podpora sportu jako životního stylu. Česká televize je zde naším klíčovým spojencem. Aktivně spolupracujeme na řadě projektů,“ doplňuje. Smlouva byla uzavřena na roky 2013–2016.

„Česká televize se dlouhodobě snaží podporovat účast našich sportovců na významných akcích ve světě. Díky propojení s olympijským výborem se nyní těmto aktivitám otevírá nový prostor. Naši diváci pak výhody ocení zejména při vysílání z olympiády, jelikož si do studia přímo v Soči budeme zvát české olympioniky bezprostředně po jejich závodech a zprostředkovávat tak divákům exkluzivní zážitky,“ komentuje ředitel ČT sport Jiří Ponikelský.

Spolupráce České televize a Českého olympijského výboru se bude rozvíjet i mimo dobu konání olympijských her. Již v minulém roce Česká televize aktivně podpořila vznik České olympijské nadace, jejímž cílem je pomoci mladým sportovcům od 6 do 18 let, kterým v touze sportovat brání nedostatek peněz. Příspěvek na sportovní kroužky nebo vybavení mohou díky nadaci dostat děti z rodin, které pobírají příspěvek na dítě, a děti vyrůstající v sociálních ústavech. Za rok od svého vzniku nadace podpořila už 170 dětí. Kromě finančních příspěvků plní nadace také další sportovní sny dětí, např. trénink nebo setkání s úspěšným sportovcem. Příběhy konkrétních dětí a jejich splněných sportovních přání zachycují kamery České televize, která je hlavním mediálním partnerem nadace.

Veřejnoprávní televize rovněž podporuje projekt Česko sportuje, který si klade za cíl přitáhnout ke sportu co nejširší veřejnost a zvrátit tak statistiky, podle nichž např. sportuje méně dětí než v minulosti.

líbil se ti článek?