Agenda 2020: od teorie k praxi

Tiskové zprávy
Tiskové zprávy
2 Minuty čtení
2 Minuty čtení

Po schválení čtyřiceti doporučení tvořících tzv. olympijskou Agendu 2020 Mezinárodní olympijský výbor již podniká kroky k jejich realizaci. Předseda MOV Thomas Bach v Lausanne označil prioritní oblasti zahrnující proces kandidatur a spuštění online televizního kanálu.

„V návaznosti na úspěch zasedání MOV v Monaku a jednomyslné schválení všech doporučení Agendy 2020 je důležité, abychom využili dynamiku a energii a začali strategii ihned naplňovat,“ řekl Thomas Bach. Doporučení z Agendy budou kompletně využita během kandidatury olympijských her 2024, která začne už 15. ledna 2015. Nová „vyzývací“ etapa bude nabídnuta městům se zájmem o hostování her, aby mohla předem prodiskutovat svůj zájem s MOV. Kandidátský proces pro zimní hry 2022 je již v plném běhu, ale některá nově schválená pravidla budou v určitých fázích realizována, zejména pokud jde o snižování nákladů.

Jedním z těch, kdo se celý rok podíleli na přípravě strategie, byl předseda společnosti Google Eric Schmidt. Pracoval ve skupině „Olympismus v akci“: „Jsem moc rád, že jsem měl možnost se procesu zúčastnit a velmi se těším, až bude MOV doporučení uvádět do praxe. Je to vzrušující doba pro technologii i pro olympijské hnutí. Jsem potěšen, že jsem mohl být poblíž organizace s více než stoletou tradicí a sledovat její odhodlání otevřít se novým nápadům.“

Olympijský televizní kanál

Thomas Bach dále vyzdvihl roli televizního kanálu v podpoře sportů, sportovců a olympijských hodnot i mimo dobu trvání her: „Zájem o olympijské hry je větší než kdy byl. Poslední hry zaznamenaly rekordní televizní sledovanost diváků z celého světa. Ideou připravovaného kanálu je tento zájem využít a rozšířit ho i do mezidobí her, a to takovým způsobem, abychom zaujali hlavně mladé publikum.“

Významný americký producent a předseda televizní stanice NBC Sports Dick Ebersol se zúčastnil jednání týkajících se vývoje TV kanálu jako zvláštní poradce. „Před dvaceti lety, během rozhovorů s tehdejším vedením MOV, jsme se bavili o společném snu vytvořit celoroční olympijský program. Upřímně oceňuji vizi pana Bacha a iniciativu členů olympijského hnutí, kteří tento sen uskuteční. Mediální scéna se v posledních letech změnila, zejména s příchodem digitálních médií. Nyní je mnohem víc příležitosti jak oslovit diváky kdekoliv na světě, hlavně mladé lidi. Skočil jsem po této příležitosti s jedinou podmínkou, že má role je bezplatná, protože chci splatit alespoň trochu radosti, jakou mi olympiády dávají od dětství,“ komentoval Ebersol. Kanál pod produkcí OBS (agentura Olympic Broadcasting Services) bude zpočátku čistě digitální.

líbil se ti článek?