Největší vizuální proměna českého sportu. Rok 2020 ve znamení změn

Lifestyle
Lifestyle
3 Minuty čtení
3 Minuty čtení

Rok 2020 byl pro sportovní příznivce náročným obdobím. Chyběly příležitosti, jak dát průchod fanouškovským emocím, ale i pro samotné sportovce šlo o nelehkou výzvu plnou dodatečných překážek. Sportovní prostředí má ale tuhý kořínek, a tak na minulém roce najdeme celou řadu pozitiv. Byl čas dokončit úkoly, kterým se času v rychle plynoucím závodním období nedostávalo.

I když jsme byli poprvé svědky odložení olympijských her, zaznamenal minulý rok jiný fenomén - byl rokem nejrozsáhlejší proměny sportu po oku lahodící stránce. Celkem pět svazů v něm připravilo nové vizuální identity. K nim se přidá ještě šestý, který období dokázal využít, ale fanouška ještě chvíli bude držet v napětí s představením. Koncept vizuální proměny představil i organizační tým LA 2028.

Triatlon

Nová éra českého triatlonu! Pod heslem #triatlonspojuje představila v prosinci Česká triatlonová asociace kompletní komunikační balíček, který nemá spojovat pouhé tři disciplíny, ale také lidi a elementy. Vodu se zemí, kov s krví a bolest s euforií. Hravé a ostré hrany skládají jak jednotlivé disciplíny - plavání, cyklistu a běh, ale již tradičně napojují národní hrdost využitím státní vlajky i barevnosti. Autorem loga je Lumír Kajnar a jeho aplikaci rozpracoval do uceleného systému velmi precizně Petr Ševcovic. Dresy potom do systému začlenil přímo jejich dodavatel.

Více informací se dočtete na komunikační microsite www.triatlonspojuje.cz

Lyžování a snowboarding

Zatímco triatlon změnil kompletně svou vizuální identitu a nahradil původní z roku 2011, Svaz lyžařů ČR si k listopadovému 117. výročí jeho založení nadělil „jen“ nový komunikační kabátek. Původní logo i název svazu zůstává pro oficiální komunikaci zachován. Sportovní veřejnost se ale bude setkávat s novou jednotnou značkou Czech Ski and Snowboard, která kromě transformace do anglického jazyka klade důraz na spojení lyží i snowboardu, což se odráží formou stop v nově vzniklém piktogramu zasazeném do české vlajky. Na národní hrdost je napojena i barevnost využitím trikolory nebo uvedením roku založení s odkazem na nejstarší sportovní svaz na světe. S novým vizuálním stylem je spojena i koncepce digitální komunikace s využitím infografik a v odvážných aplikací merchandisingu. Na celém díle se svazem pracovala téměř půl roku kreativní agentura NMDS.

Více informací se dočtete na www.czech-ski.com

Skateboarding

Po devíti letech nové logo představila Česká asociace skateboardingu. Těsně po původně plánovaném konání olympijských her Tokio 2020. Skateboarding si na olympijskou premiéru bude muset počkat, ale o to lepší vizuální podívaná to bude. Odvážná, hravá a ledabylá identita vznikla ve spolupráci s týmem Frankatelier a citlivě spojuje účel oficiální - reprezentativní s nesvázaností skate komunity. Ten funkčně vycházel z heraldického lva podobně jako Český hokej v roce 2018, ale hravou formou spojování úseček nabízí celou řadu dodatečných aplikací piktogramu v rámci jednotného vizuálního stylu. Logu dominuje i rozdělení názvu Skate-boarding. Silné typografii navíc nechává asociace prostor vyniknout, kde jinde, než v tištěné formě na plakátech, které uvidí fanoušek v ulicích.

Více informací se dočtete na www.czechskateboarding.cz

Basketbal

O změnu vnímání sportu jako životního stylu se v červenci na slavnostním galavečeru přihlásila České basketbalová federace. Jde o práci ve sportu etablovaného grafického studia Dynamo (Český volejbal, 2018, pozn. aut.) a obsahuje velmi rozsáhlý a propracovaný systém značek českého basketbalu včetně napojení na partnery. Nahrazuje 13 let starého předchůdce a zjednodušuje tím i název, který z oficiální podoby CZ BASKETBALL využívá v aplikacích i zkratku CZ BSKT, která stylově podtrhuje merchandising. Kromě silné typografie logo doplňuje i dynamický motiv míče. Jako jediné z výčtu navíc zvládlo vytvořit identitu bez vazby na státní symboly.

Více informací se dočtete na komunikační microsite cz.basketball

Badminton

Not BAD! Badmintonový míček a slovní hříčka jako dominanta nové vizuální identity Czech Badminton. I ten po vzoru lyžování nebo basketbalu nasazuje anglický jazyk. Svěží je podoba piktogramu míčku, do které je vložena dvojice liter B a A tak, aby vznikla slovní hra B.A.D. napojením na hlavičku míčku. Ta dál vyniká na merchandisingu, kde se dál vtipně rozvíjí. Nemám nejmenší pochyby, že si fanoušci i hráči české reprezentanty zapamatují. Identita vyloženě křičí svou touhu uspět u mladší generace, ale skrývá i trochu retra. Za novým pojetí stojí Triple Bang Agency.

Bonus: LA 2028

Spojené státy představily v září identitu pro plánované Letní olympijské hry 2028 (oficiálně Hry XXXIV. olympiády) a v duchu „Jsme občané světa. Světa, kterému říkáme LA," se nese jak úvodní klip, tak i hravá a proměnlivá identita sdružující jednotlivé komunity v duchu diverzity a kreativity. Do různých podob loga vtiskla svůj otisk celá řada kreativců s různými způsoby vyjádření litery A, ze které je složena zkratka pořadatelského města Los Angeles (LA).

líbil se ti článek?